Podstawą naszych działań wychowawczych jest praca nad nawykami, charakterem i wolą dziecka przy wsparciu rodziców jako pierwszoplanowych wychowawców.
Wrzesień
Socjalizacja: Mówię ,,Dzień dobry” i ,,Do widzenia”.
Praca: Przysuwam krzesełko do stolika.
Autonomia: Sam zakładam i zdejmuję buty.
Październik
Socjalizacja: Używam słów: ,,Dziękuję” , ,,Przepraszam” , ,,Proszę”.
Praca: Po skończonej pracy odkładam przybory na miejsce.
Autonomia: Samodzielnie zakładam i zdejmuję kurtkę.
Listopad
Socjalizacja: Cierpliwie czekam na swoją kolej.
Praca: W sali mówię, nie krzyczę.
Autonomia: Odwieszam bluzę na krzesełko.
Grudzień
Socjalizacja: Pamiętam o swoich dyżurach.
Praca: Staram się jeść wszystko, co zostanie mi podane.
Autonomia: Przy myciu rąk, podwijam rękawy.
Styczeń
Socjalizacja: Proszę o coś, co chcę mieć, zamiast to wyrywać.
Praca: Staram się pracować w ciszy.
Autonomia: Uważam, by nie chlapać wodą w łazience.
Luty
Socjalizacja: Dzielę się z innymi swoimi zabawkami.
Praca: Staram się ładnie jeść przy stoliku.
Autonomia: Po skorzystaniu z toalety spuszczam wodę.
Marzec
Socjalizacja: Pomagam innym w rzeczach, które sam umiem już zrobić.
Praca: Siedzę prosto przy stoliczku.
Autonomia: Pilnuję porządku w szatni.
Kwiecień
Socjalizacja: Staram się mówić prawdę.
Praca: Staram się zawsze kończyć moją pracę.
Autonomia: Pamiętam o wycieraniu nosa w chusteczkę.
Maj
Socjalizacja: Potrafię przeprosić, gdy niewłaściwie się zachowam.
Praca: Starannie wykonuję moją pracę.
Autonomia: Dbam o schludny wygląd mundurka.
Czerwiec
Socjalizacja: Staram się bawić ze wszystkimi.
Praca: Po pracy i posiłku zostawiam czysty stolik.
Autonomia: Dbam o porządek na swojej półce z kartami pracy.