Podstawą naszych działań wychowawczych jest praca nad nawykami, charakterem i wolą dziecka przy wsparciu rodziców jako pierwszoplanowych wychowawców.
Wrzesień
Socjalizacja: Mówię ,,Dzień dobry” i ,, Do widzenia”.
Praca: Kiedy chcę coś powiedzieć, podnoszę rękę.
Autonomia: Szanuję swoje rzeczy i odkładam je na miejsce.
Październik
Socjalizacja: Sprawnie ustawiam się i ładnie chodzę w parze.
Praca: Cisza pomaga mi lepiej pracować.
Autonomia: Staram się jeść wszystko, co zostanie mi podane.
Listopad
Socjalizacja: Słucham uważnie innych i cierpliwie czekam na swoją kolej.
Praca: Po skończonej pracy odkładam przybory na miejsce.
Autonomia: Po pracy i posiłku zostawiam czysty stolik.
Grudzień
Socjalizacja: Pamiętam o swoim zadaniu i dyżurze.
Praca: Starannie wykonuje karty pracy i prace plastyczne.
Autonomia: Uważam, by nie chlapać wodą w łazience.
Styczeń
Socjalizacja: Używam uprzejmych słów: ,,Proszę”, ,,Dziękuję” , ,,Przepraszam”.
Praca: Gdy pracuję, siedzę prosto przy stoliku.
Autonomia: Po skorzystaniu z toalety pamiętam o spuszczeniu wody.
Luty
Socjalizacja: Pozwalam innym bawić się tym, co mam, jeśli mnie o to poproszą.
Praca: W sali mówię, nie krzyczę.
Autonomia: Dbam o schludny wygląd swojego mundurka.
Marzec
Socjalizacja: Pomagam innym w rzeczach, które sam umiem już zrobić.
Praca: Po skończonej zabawie, odkładam rzeczy na miejsce.
Autonomia: Po skończonym posiłku odnoszę naczynia.
Kwiecień
Socjalizacja: Na placu zabaw bawię się w zgodzie z innymi.
Praca: Dbam o porządek na placu zabaw.
Autonomia: Staram się kończyć swoją pracę.
Maj
Socjalizacja: Pamiętam o mówieniu prawdy.
Praca: Gdy wstaję od stolika, przysuwam krzesełko.
Autonomia: Pamiętam o dokładnym umyciu rąk i buzi po powrocie z podwórka.
Czerwiec
Socjalizacja: Jestem dobrym kolegą i umiem przeprosić, gdy się posprzeczam.
Praca: Dbam o czystość w swojej Sali.
Autonomia: Potrafię sam wiązać buty.